3°C آفتابی
 
       

      •  
        منبع خبر :
        تعداد بازدید: 26
        کد: 141036
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۶/۰۹/۰۴

        ضرورت محدود کردن تردد خودروهای شخصی در معابر هسته مرکزی شهر مشهد

        قبول داریم به دلیل کم شدن عرض معبر، بار ترافیکی افزایش یافته است اما رفاهی که در اختیار 80هزار نفر از مسافران خط 3 بی.آر.تی قرار می‌گیرد، قابل مقایسه با مشکلاتی که برای 500 نفر از کسبه محدوده خیابان شیرازی یا توحید به وجود آمده، نیست.
        معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به خدمات‌دهی موفق خط 3 بی.آر.تی مطرح کرد؛

         معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به خدمات‌دهی موفق فاز یک خط 3 بی.آر.تی گفت: با توجه به حجم بالای سرویس‌دهی توسط این خط، به نظر می‌رسد ضرورت دارد معابر هسته مرکزی شهر بر روی خودروهای شخصی محدود شده و سهم بیشتری به حمل و نقل عمومی که مخاطبان بیشتری دارد، اختصاص داده شود.
        به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، وحید برکچی با اشاره به آمار و ارقامی که از حمل و نقل عمومی در فاز یک خط 3 بی.آر.تی احصاء شده است، اظهار کرد: روزانه 70 تا 80 هزار نفر از شهروندان مشهدی و زائران با استفاده از خط 3 بی.آر.تی جابه‌جا می‌شوند. این در حالیست که اگر قرار بود همین تعداد مسافر با استفاده از خودروهای شخصی در مسیر خط 3 بی.آر.تی به ویژه در هسته مرکزی شهر جابه‌جا شوند، بیش از 17 هزار و 500 خودرو -با فرض 4 سرنشین در هر خودرو- به ترافیک مرکز شهر تحمیل می‌شد.
        وی در ادامه بیان کرد: اگر قرار بود این تعداد خودرو نیز به ترافیک هسته مرکزی شهر افزوده شود، آلودگی هوا چندین برابر می‌شد در حالی‌که در تمام دنیا ورود به هسته مرکزی شهر با محدودیت‌هایی همراه است که به نفع اکثریت افرادی است که مخاطبان سیستم حمل و نقل پاک به حساب می‌آیند.
        معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به بروز ترافیک به دنبال جداسازی خطوط ویژه در خیابان توحید و شیرازی و گلایه‌مندی برخی کسبه، افزود: استفاده از خودروهای شخصی معضلی است که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد. چه بسا تک‌سرنشینی و تردد خودروهای شخصی در همه کشورها یک مشکل ترافیکی محسوب می‌شود.
        برکچی افزود: قبول داریم به دلیل کم شدن عرض معبر، بار ترافیکی افزایش یافته است اما رفاهی که در اختیار 80هزار نفر از مسافران خط 3 بی.آر.تی قرار می‌گیرد، قابل مقایسه با مشکلاتی که برای 500 نفر از کسبه محدوده خیابان شیرازی یا توحید به وجود آمده، نیست.
        وی بیان کرد: در گذشته سرفاصله خدمات‌دهی خطوط اتوبوسرانی در مسیر خط 3 بی.آر.تی در خیابان توحید و شیرازی 25 دقیقه بود که با جداسازی این مسیر، شاهد کاهش سرفاصله به 8 دقیقه هستیم.
        معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در عین حال به کاهش تردد خودروهای شخصی در مسیر فاز یک خط 3 بی.آر.تی اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در خیابان شیرازی هستیم به گونه‌ای که تردد خودروها در این مسیر 26.5 درصد کاهش پیدا کرده است.
        برکچی گفت: طبق اطلاعات استخراج شده از دوربین‌های نظارت تصویری و طرح ترافیک، 23 آبان ماه 13 هزار و 647 دستگاه خودروی شخصی وارد خیابان شیرازی شدند که این رقم یک هفته بعد از آن یعنی 30 آبان ماه به 10 هزار و 787 دستگاه خودروی شخصی رسیده است.
        وی اظهار کرد: همچنین ورود خودروهای شخصی به زیرگذر حرم مطهر رضوی از بست شیرازی نیز کاهش 36 درصدی داشته است به گونه‌ای که سه‌شنبه هفته گذشته 33 هزار و 585 خودرو وارد زیرگذر شیرازی از این بست شده‌اند که این رقم در روز گذشته به 24 هزار و 630 دستگاه خودرو رسیده است.
        نجمه کیشی

        تعداد بازدید: 26
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:
        0 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی : سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد