به گزارش پایگاه خبری مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در آخرین روز از پاسخگویی مستقیم مدیران حوزه معاونت خدمات شهری به درخواست ها، انتقادات و پیشنهاد های شهری شهروندان، در مرکز ارتباطات مردمی 137، اظهار داشت: طی 9 روز، با حضور مدیران این معاونت در مرکز ارتباطات مردمی 137، پاسخگویی مطالبات به حق شهروندان بوده و معتقدیم که ارتباط مستقیم با مردم و در نهایت پیگیری برای رفع درخواست های مردمی 137، از وظایف اصلی مدیران شهرداری بوده که این ارتباط تنگاتنگ، رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.
وی افزود: به این دلیل که بسیاری از خدمات ارائه شده شهرداری به شهروندان در حوزه خدمات شهری تعریف شده است و مشارکت و رضایتمندی شهروندان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا پاسخگویی به شهروندان در مرکز 137، خصوصا در مواقع بحران و بارندگی، کمک شایانی به مدیریت شهری در ارائه به موقع تر خدمات و حل سریعتر مسائل شهروندان خواهد نمود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به بهره برداری از 20 پارک شهری و محلی تا پایان سال جاری، ادامه داد: با توجه به اینکه پاییز امسال، شهر مشهد نسبت به سال گذشته دارای هوای آلوده تری بود لذا ایجاب می کند بیشتر به فعالیت های محیط زیستی و توسعه فضای سبز بپردازیم.
یعقوبی بیان کرد: 7 گشت سیار آلایندگی هوا در سطح شهر فعال بوده و سیاهه آلایندگی هوا نیز به زودی منتشر می شود که با مشخص شدن سهم هر کدام از منابع در آلوده کردن هوای شهر، برای کاهش آلودگی هوا برنامه ریزی خواهیم نمود.
وی خاطرنشان ساخت: مشهد در بحث رفت و روب زباله در کشور پیشرو بوده اما بنا به درخواست های شهروندان در مرکز 137، پیگیری های لازم صورت گرفته و مسائل موجود برطرف می شود. در حوزه تفکیک زباله از مبدا نیز به زودی لایحه طرح سیمپ برای اجرایی شدن طرح در همه شهر، به شورای شهر ارسال شده است که در صورت تصویب شدن، تا پایان سال این طرح برای همه شهروندان مشهدی را در بر می گیرد.
یعقوبی گفت: در حوزه مبارزه با جوندگان نیز، با کمک شرکت های دانش بنیان فعالیت های مثمر ثمری را آغاز نموده ایم تا مواد مورد استفاده، ضرری برای محیط زیست نداشته باشد، توانسته ایم کانون موش ها در شهر مشهد را از بیش از 60 کانون به حدود 16 کانون کاهش دهیم و در این مسیر مشارکت هر چه بیشتر شهروندان را می طلبیم.
لازم به ذکر است ممعاون و مدیران حوزه خدمات شهری طی 9 روز با حضور در مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد به درخواست ها، انتقادات و پیشنهادهای شهرداری شهروندان پاسخ دادند و مقرر شد درخواست های ثبت شده شهروندان در این مدت، پیگیری، پاسخگویی و در صورت امکان، انجام شود.
احمد پورمفردی