به گزارش پایگاه خبری مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر افزود: در سال 98، موضوع توسعه و نگهداری فضای سبز با 28 هزار و 841 تماس شهروندی، در رتبه دوم پرتکرارترین درخواست های مردمی 137، بعد از نظارت بر ساخت و سازها، قرار دارد.
وی ادامه داد: از این تعداد تماس مردمی دریافت شده توسط کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی 137، حدود 37 درصد درخواست ها به موضوع خسارت به درخت و تاسیسات فضای سبز، 28 درصد به نگهداری پوشش گیاهی، 25 درصد به رفع نقص سیستم آبیاری و 10 درصد نیز به آبیاری درختان و فضای سبز اختصاص داشت.
رمضانی فرخد با اشاره به اینکه 38 درصد تماس های شهروندان به صورت آنی و در لحظه تماس، پاسخگویی شده است، گفت: ساکنان مناطق 2، 9 و 10، بیشترین تماس با 137 برای اعلام درخواست های خود در حوزه فضای سبز را داشتند.
وی عنوان کرد: راهنمایی شهروندان در مورد طرح های درختکاری، باغ بام، بالکن سبز، قطاعی یا هرس درختان در معابر فرعی، اعلام شماره تلفن ادارات فضای سبز مناطق و پاسخگویی به شهروندان در مورد آبیاری فضای سبز در مجتمع ها و کوچه فرعی، پرتکرارترین موضوعات در بخش پاسخگویی لحظه ای و آنی توسط کارشناسان 137 به شهروندان بوده است.
احمد پورمفردی