به گزارش پایگاه خبری مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد، دکتر حسین اکبری در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی 137 بیان کرد: وجود و عملکرد مرکز 137، یکی از ضروریات برای مدیریت شهری است که باعث افزایش رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری می شود.
وی افزود: یقینا شهروندانی که با مرکز 137 تماس گرفته و مسائل و مشکلات شهری خود را با این مرکز در میان می گذارند، رضایتمندی بیشتری از مدیریت شهری نسبت به سایر شهروندان دارند.
اکبری گفت: پاسخگو بودن سازمان ها به مردم از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اینکه شهروندان بدانند گوش شنوایی برای شنیدن درد دل ها، مشکلات و مسائل شان وجود دارد، یک اصل مهم در مدیریت شهری می باشد.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی نارضایتی، عدم وجود راهی برای مطرح ساختن خواسته های مردمی به سطوح بالاتر است که 137 به خوبی، توانسته است کانالی میان مردم و مدیران شهری در شهرداری مشهد باشد.
این استاد دانشگاه، با تاکید بر اینکه باید پژوهش جامعی بر روی میزان شناخت و رضایت شهروندان از مرکز 137 در محلات مختلف شهر مشهد صورت گیرد، اضافه کرد: فرهنگ مردم ایران، فرهنگ شفاهی و گرم است، به همین دلیل، استقبال از شماره سه رقمی 137 در مقایسه با سایر درگاه های ارتباطی، بسیار بیشتر بوده است، در مقابل اپلیکیشن ها، فرهنگ عمدتا نوشتاری و سرد دارند، لذا شهروندان بیشتر دوست دارند به صورت شفاهی و کلامی، مسائل و مشکلات خود را مطرح نمایند تا احساسات و هیجانات آنها نیز از این طریق، تخلیه شود.