به گزارش پایگاه خبری مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد، نشست تخصصی هم اندیشی و بررسی درخواست های مردمی 137 منطقه 11، با حضور معاونان و مدیران این منطقه و همچنین سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری و مسئولان مرکز ارتباطات مردمی 137، در محل شهرداری منطقه 11 برگزار شد.
در ابتدای این جلسه و بعد از ارائه گزارش عملکرد منطقه 11 در پاسخگویی به درخواست های مردمی 137 طی سه ماهه نخست سال 99، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: 2 هزار و 78 درخواست از سوی 60 هزار و 609 خانوار ساکن در منطقه 11، طی سه ماهه نخست سال 99 به مرکز ارتباطات مردمی 137 انعکاس داده شده است یعنی 3 درصد ساکنان این منطقه در انعکاس مسائل شهری به 137 مشارکت داشته اند.
وی با تقدیر از مدیران و کارشناسان منطقه 11 که با تلاش خود، 100 درصد درخواست های مردمی را در 3 ماهه نخست سال 99 و در مهلت مقرر پاسخگویی و همچنین موفق به انجام 61 درصد درخواست ها و رفع مشکل شهروند شده اند، افزود: ترس ما از این است که کاهش مشارکت شهروندان در تماس با 137 برای انعکاس مشکلات شهری، به بی تفاوتی اجتماعی منجر شود زیرا این بی تفاوتی اجتماعی در نهایت به بی اعتمادی شهروندان از مدیریت شهری می انجامد.
کاهش تماس شهروندان با 137، بی تفاوتی اجتماعی می آفریند
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد خاطرنشان ساخت: با نگاهی به عملکرد منطقه 11 در پاسخگویی و انجام درخواست های مردمی 137 در می یابیم که رشد قابل توجهی در بخش درخواست های عدم قابل انجام داشته ایم که این موضوع نشان دهنده رشد انتظارات شهروندان از شهرداری در منطقه 11، بدون توجه به وظایف و اختیارات شهرداری است که اگر در این خصوص نیز فرهنگسازی و اطلاع رسانی کافی به شهروندان صورت نگیرد، باز هم شاهد افزایش بی اعتمادی و نارضایتی از مدیریت شهری خواهیم بود.
رمضانی فرخد عنوان کرد: با وجود اینکه تماس های شهروندان با مرکز ارتباطات مردمی 137 در سه ماهه نخست سال جاری افزایش داشته است اما شاهد کاهش 7 درصدی تماس های ساکنان منطقه 11 با مرکز ارتباطات مردمی 137 هستیم، لذا از آنجا که ما نیاز داریم شهروندان دیده بان و دیده گان ما بوده و در امور مدیریت شهری مشارکت کنند، باید برای تقویت این مشارکت، برنامه ریزی و اقدام نماییم.
در ادامه این نشست و بعد از اینکه معاونان و مدیران شهرداری منطقه 11، نقطه نظرات خود را در خصوص نحوه پاسخگویی به درخواست های مردمی 137 بیان کرده، علی عرب پور، معاون اجرایی شهرداری منطقه 11 اظهار داشت: اگر حوزه های مختلف شهرداری به درستی وظایف خود را انجام دهند، یقینا مسائل شهری کاهش یافته و شاهد خواهیم بود در آینده ای نزدیک، تعداد تماس های شهروندان با مرکز ارتباطات مردمی 137 کاهش خواهد یافت.
عرب پور خاطرنشان ساخت: فرهنگ شهروندی و شهرنشینی در هر منطقه شهر مشهد با منطقه دیگر متفاوت است لذا مسائل ساکنان آن نیز، باید در دو دسته مسائل عمومی و مسائل ویژه هر منطقه دسته بندی شده و در نهایت ارزیابی مناطق بر اساس رسیدگی و پاسخگویی به موضوعات ویژه هر منطقه صورت گیرد.
وی افزود: لازم است ردیف بودجه ویژه ای برای انجام درخواست های مردمی 137، به هر کدام از مناطق، سازمان ها و .. شهرداری اختصاص داده شود تا انجام درخواست های شهروندان، سرعت یافته و رضایتمندی آنها نیز افزایش یابد.
در پایان این هم اندیشی مقرر شد رایزنی لازم جهت اختصاص ردیف بودجه ویژه برای انجام درخواست های مردمی 137 به حوزه های مختلف شهرداری با معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی صورت گیرد.