رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس بر نقش مثبت مرکز 137 در افزایش نظارت مردمی بر عملکرد مدیریت شهری و همچنین بالارفتن رضایتمندی مردم از شهرداری تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهدمقدس، احمد نوروزی که در مرکز ارتباطات مردمی 137، پاسخگوی تماسهای تلفنی شهروندان بود، در مورد درخواستهای مطرح شده مردم اظهار کرد: امروز شهروندان مشهدی در تماس با مرکز 137 در حوزههای مختلف کاری مدیریت شهری و حتی خارج از حیطه وظایف شهرداری از جمله موضوعات اجتماعی، کارگری، سدمعبر، اقتصادی و استخدامی به بیان دغدغههای خود پرداختند.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش مرکز 137 در ایجاد ارتباط دوسویه بین شهروندان و مدیریت شهری، افزود: باید مجموعه مدیریت شهری یعنی شهرداری و شورای شهر از بازخورد عملکرد و تصمیمات کل مجموعه خود مطلع شوند.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ادامه داد: این بازخورد دریافت شده، در حقیقت نوعی نظارت حقیقت محسوب میشود که اگر مرکز 137 بتواند جایگاه خود را به خوبی پیدا کند میتواند نقش مهمی در افزایش این نظارت مردمی بر عملکرد مدیریت شهری و ایجاد رضایتمندی بیشتر مردم از شهرداری ایفا نماید.
نوروزی خاطرنشان کرد: وجود این نقش نظارتی، این حس را در افراد فعال مجموعه مدیریت شهری ایجاد میکند که همیشه کسانی عملکرد آنها را پایش نموده و گزارش عملکرد آنها را به مدیران ارشد مجموعه خواهند داد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: نکته مهم این است که بازخورد رسیده از سطح جامعه در مورد شهرداری به مرکز 137، توسط مدیریت شهری یعنی شخص شهردار، معاونان و شهرداران مناطق و سایر مدیران شهرداری به صورت جدی پیگیری و پاسخگویی شود و این مسائل را به عنوان یک ابزار برای کنترل عوامل اجرایی خود در نظر گرفته و نقاط ضعف موجود سازمان خود را از بین ببرند.
نوروزی تصریح کرد: مرکز 137 میتواند کانال ارتباطی برای ایجاد شفافیت بیشتر در شهرداری مشهد باشد و راهی برای برخورد با ضعفها و فسادهای احتمالی موجود در بدنه و عوامل اجرایی که از دید ما پنهان مانده اما مردم در رصد کردن خود آنها را به خوبی دیدهاند.
احمد پورمفردی