به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی صبح امروز در مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری حضور یافت و ضمن پاسخگویی 2 ساعته به تماس های شهروندان، طرح «چهارشنبه های پاسخگویی» با حضور وی آغاز شد.
فیضی در پایان پاسخگویی تلفنی به مسائل و مشکلات شهروندان به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و اظهارکرد: 137 بعنوان یک ظرفیت واسط بین مردم و شهرداری، نقش بسیار مهمی در انتقال مطالبات و خواسته های آنها ایفا میکند؛ بسیاری از نکات مطرح شده به نمایندگی از اهالی یک منطقه و محله عنوان میشود و همین جایگاه، این مرکز را از حیث کارکرد به مجموعهای بیبدیل تبدیل نموده است.
وی با بیان اینکه تمامی سازمانها و مناطق و دوایر وابسته به شهرداری ملزم به ارائه پاسخ برای مطالبات مردمی ثبت شده در مرکز 137 هستند، گفت: این مرکز به منظور پیگیری موثرتر مسائل باید با سازمانها و مجموعه های وابسته به مدیریت شهری ارتباط عمیقتری برقرار کند.
عضو شورای شهر مشهدمقدس تاکید کرد: بخش عمدهای از مسائل شهروندان با مناطق شهرداری مرتبط است و لذا مرکز 137 باید مناطقی که پاسخگویی سریع و مناسبی به موارد مطروحه ندارد را احصاء و آنها را با کمیته های نظارتی در میان بگذارند؛ در صورتیکه در این کمیتهها نیز نتیجه حاصل نشد، موضوعات را به هیئت رئیسه شورا و یا کمیسیونهای مربوطه ارجاع دهند تا تلاش و پیگیری چندلایه صورت گیرد.
فیضی تصریح کرد: هدف 137 تنها ایفای نقش واسط بین مردم و شهرداری نبوده بلکه جلب رضایتمندی است که نتیجه تمامی تلاشهاست و خروجی شهرداری باید به رضایت شهروندان و تسهیل امور ایشان منتج شود.
وی با بیان اینکه تماس های شهروندان به صورت کامل ثبت سیستمی میشود و کد رهگیری به آن اختصاص مییابد، گفت: برخی مطالبات میتواند به فوریت حل شود اما برخی نیاز به انجام تمهیدات و مقدماتی دارد که موجب زمانبر شدن فرآیند میشود؛ شهرداری براساس اولویتها به تمامی موارد رسیدگی خواهد کرد.