مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: تا پایان سال جاری همه تاکسیهای سطح شهر با سیستم پرداخت کرایه از طریق کیو آر کد و کیف پول شهروندی، مجهز میشوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مهدی علوی مقدم که در ادامه طرح پاسخگویی مستقیم مدیران شهری به تماسهای شهروندان در مرکز 137 حاضر بود، به ضرورت اجرای این طرح پرداخت و اظهار داشت: ارتباط مستقیم مردم با مسئولان از طریق مرکز 137، از چند جنبه دارای اهمیت است، یکی اینکه این امکان برای مردم ایجاد میشود که با بالاترین مقام مسئول هر سازمان، ارتباط مستقیم برقرار کرده و مسائل، مشکلات و موضوعات مدنظر خود را بدون واسطه، با او در میان بگذارند.
وی افزود: این باعث میشود تا مدیران هم بدون واسطه، مشکلات و مسائل حوزه تحت مدیریت خود را از زبان مردم شنیده و با توجه به اینکه تمام هم و غم شهرداری مشهد، ایجاد رضایت برای زائران و مجاوران است، لذا با تلاش جهت رفع این مسائل و مشکلات، در مسیر افزایش رضایتمندی شهروندان گام بردارد.
علوی مقدم اذعان داشت: آنچه در این ارتباطات مهم است، اقناع ساختن مردم است، بسیاری از مشکلاتی که در این تماسهای مردمی مطرح میشود خارج از حیطه وظایف و اختیارات مدیریت شهری است اما همین که ما حرف مردم را شنیده و با آنها صحبت کنیم و آنها را در جریان امور قرار دهیم، حتی آنجایی که نمیتوانیم مشکل را حل کنیم، در آرامش شهروندان تاثیرگذار خواهد بود و رضایتمندی را افزایش خواهد داد. اگر این نکته یعنی گوش کردن به حرف مردم در مدیریت شهری جدی گرفته شود، شاید بسیاری از مشکلات موجود با قانع ساختن شهروندان، مرتفع گردد.
وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی در این سازمان نیز گفت: ما در لبه هوشمندسازی و کسب و کارهای نوین قرار داریم. در چند سال گذشته، در حوزه فرآیندهای سازمان، سامانه جامع را به بهرهبرداری رساندیم که از سال 96 این سامانه آغاز به کار کرد و هم اکنون همه فرآیندهای تاکسیرانی شامل صدور و تمدید پروانه، مرخصی و همه امور رانندگان از طریق این سامانه و بدون نیاز به مراجعه حضور انجام میپذیرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: در حوزه سرویس مدارس نیز، امسال سامانه سپند رونمایی شد. همچنین در حوزه بازرسی از حدود یک ماه قبل، اپلیکیشن بازرسی راهاندازی شد. در سیستم کنترل و نظارت که از سال قبل سامانه آن مورد بهرهبرداری قرار گرفت 37 دوربین اختصاصی نسبت به اعمال قانون در ایستگاهها در حال انجام وظیفهاند.
علوی مقدم بیان داشت: سامانه حمایت نیز جهت ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی به رانندگان راهاندازی شده است. همچنین شبکه تلگرام سازمان به نام تاکسی سلام راهاندازی شده است که خدمات مختلفی به رانندگان از طرق ربات تلگرامی ارائه میشود.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغههای ما در حوزه هوشمندسازی، پرداخت الکترونیکی کرایه بود که در این بخش نیز سه پروژه تعریف شده است. در گام اول بر روی دو هزار تاکسی، پوزهای بانکی نصب شده است. همچنین به صورت آزمایشی در امامت، به صورت آزمایشی، 70 دستگاه کیپاد نصب شد که امکان پرداخت به سه روش شتابی، من کارت و تلفن همراه امکانپذیر است.
علوی مقدم افزود: در سومین پروژه، پرداخت از طرق کیو آر کد است که از حدود یک ماه قبل آغاز شده و تا کنون حدود 5 هزار تاکسی به این سیستم تجهیز شده است؛ امیدواریم تا پایان سال جاری همه تاکسیهای سطح شهر مشهد به این روش مجهز شوند تا از طریق کیف پول شهروندی، شهروندان از طرق موبایل و QR کد بتوانند نسبت به پرداخت کرایه تاکسی خود اقدام نمایند.
احمد پورمفردی