عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد گفت: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، 137، کانالی ارزشمند برای ارتباط بیواسطه مردم با مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر است که باید توسعه یافته و به آن بها داده شود.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، شهناز رمارم که در ادامه اجرای طرح چهارشنبههای پاسخگویی، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری، 137، پاسخگوی مستقیم تماسهای مردمی بود، در مورد اهمیت وجود این مرکز و اجرای این طرح اظهار داشت: چهارمین مرتبهای است که با حضور در مرکز 137، پاسخگویی مستقیم به تماسهای مردمی دارم زیرا ما اعضای شورای شهر، نمایندگان مردم بوده و شهروندان نیز توقع دارند تا بتوانند بدون واسطه با مراجعه و یا تماس، با ما ارتباط برقرار کنند.
وی اذعان داشت: طبیعتا با توجه به حجم انبوه مراجعات و تماسها، شاید این امکان برای تک تک اعضای شورا فراهم نشود که بتوانیم به همه این درخواستها پاسخ دهیم اما یکی از ابزارهایی که شهروندان و زائران میتوانند بوسیله آن با مدیران شهری و اعضای شورای شهر ارتباط برقرار نمایند و همه درخواستهای آنها از مدیریت شهری پیگیری شود، گرفتن شماره 137 مرکز ارتباطات مردمی شهرداری است.
رمارم ادامه داد: خوشبختانه 137، به عنوان کانال ارتباطی میان مردم با مدیریت شهری جای خود را در میان مردم مشهد و زائران پیدا کرده است که این کانال ارتباطی ارزشمند باید با توجه به تکنولوژیهای روز، توسعه و گسترش یابد تا مردم بتوانند هوشمند و بدون واسطه، با استفاده از روشها و ابزارهای مختلف با مدیران شهری ارتباط برقرار کرده و درخواستها، انتقادات، پیشنهادات و پیامهای تشکر خود را بیان نمایند.
وی با تاکید بر اینکه ما انقلاب کردیم تا صدا و حرف مردم شنیده شده و فاصله بین مردم و مسئولین کم شود، عنوان کرد: وجود 137 فرصت مغتنمی است تا مردم بتوانند درد دلها و مسائل خود را با مدیران و کارشناسان شهری و همچنین اعضای شورای شهر مطرح کرده و لازم است در این دوره از مدیریت شهری، توجه بیشتری به این مرکز شده و اختیارات و جایگاه 137، افزایش یابد که اخیرا با اجرای طرحهایی مانند همین چهارشنبههای پاسخگویی و یا حضور شهرداران مناطق و مدیران حوزههای مربوط به هر معاونت برای پاسخگویی مستقیم به تماسهای مردمی در مرکز 137، در این مسیر گام برداشته میشود.
عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد خاطرنشان ساخت: یکی از ابزارها و کانالهایی که ارتباط بیواسطه بین مردم و مسوولان را ایجاد میکند، همین مرکز ارتباطات مردمی شهرداری، 137 است لذا باید به این مرکز توجه بیشتری شده و بیشتر به آن بها داده شود.
رمارم بیان کرد: پیشنهاد میدهم همانند گذشته، از روزهای اول تا سیزدهم هر ماه، شهرداران مناطق با حضور در 137، به پاسخگویی مستقیم تماسهای مردمی پرداخته و در نیمه دوم هر ماه نیز، اعضای شورای شهر این پاسخگویی را بر عهده داشته باشند که میتوان این کار را در ماههای بعد، با جایگزینی مدیران سازمانها و شرکتها و سایر مدیران شهرداری تکرار نمود.
احمد پورمفردی