مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از صرفه جویی 22 میلیارد تومانی در حوزه خدمات شهری طی سال 97 خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، علیرضا صحراگرد که پاسخگوی تماسهای مستقیم شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، 137 بود، در مورد اقدامات صورت گرفته سال 97 حوزه تحت مدیریت خود اظهار داشت: با مجموعه اقداماتی از جمله مدیریت هزینهها، استحصال درآمدها، تشدید نظارت و مهندسی مجدد بر پیمانهایمان، توانستیم در سال جاری بالغ بر 22 میلیارد تومان صرفه جویی در حوزه خدمات شهری انجام دهیم.
وی افزود: همچنین در گام دیگر، ناوگان قدیمی خدمات شهری که در سطح شهر تردد داشت و شایسته شهر مشهد نبود و همچنین مشکلاتی مانند شیرابه با خود به همراه داشت را اقدام به نوسازی نمودیم که تا کنون بیش از 95 درصد از ناوگان خدمات شهری نوسازی شده است.
صحراگرد اذعان داشت: طرح گسترش تفکیک از مبدا نیز به عنوان یکی از موضوعات مهم و اولویتهای سال آینده در دستور کار قرار دارد که طرح آزمایشی هم در این مورد از منطقه 9 آغاز شده است که با تسری یافتن آن به همه شهر، بخشی از هزینههای جمعآوری زبالههای شهر تامین خواهد شد.
وی با اشاره به رضایتمندی 82 درصدی مردم مشهد از جمعآوری زباله و رفت و روب توسط شهرداری، ادامه داد: با وجود 3 هزار و 800 چشمه سرویس بهداشتی، اما هم از لحاظ پراکنش دچار اشکال بوده و هم مردم رضایت کافی از خدمات دهی و نظافت این سرویسهای بهداشتی ندارند لذا در پی آنیم تا در سال آینده در این حوزه نیز وضعیت را بهبود بخشیم.
صحراگرد در مورد اهمیت مرکز 137 نیز گفت: فلسفه وجودی شهرداری، خدمتگذاری به مردم است، پس اولی ترین موضوع هم این است که نظام پاسخگویی مسئولین به مردم در شهرداری مورد توجه قرار گیرد که به این مهم در دوره پنجم، توجه ویژهای شده است. یکی از نمونهها، همین اجرای طرح پاسخگویی مستقیم مدیران و اعضای شورای شهر در مرکز 137 به تماسهای مردمی است که باید این طرح هر چه بیشتر تقویت شود.
وی تاکید کرد: 137، تسهیل کننده ارتباط میان مدیران شهری و مردم است و حضور مدیران در این مرکز باید به صورت دورهای تکرار شود و مرکز 137 باید هماهنگ کننده ملاقاتهای مردمی برای مدیران شهری باشد.
احمد پورمفردی