در پی هشدار اداره کل هواشناسی استان و مدیریت بحران جهت وقوع بارشهای رگباری، مرکز 137 با آمادهباش 24 ساعته، آماده دریافت تماسهای مردمی در خصوص موارد آبگرفتگی و آب افتادگی است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، محمد امین نجیب، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با بیان این مطلب، اظهار داشت: مرکز ارتباطات مردمی 137 به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری، در مواقع بحران به حالت آمادهباش درآمده و به صورت 24 ساعته، همانند همه ایام سال اما با توان، نیرو و امکاناتی بیشتر، نسبت به دریافت، پیگیری و پاسخگویی درخواستهای شهروندان اقدام مینماید.
وی ادامه داد: طی روز جاری نیز با توجه به اعلام بارشهای رگباری از سوی اداره کل هواشناسی استان و مدیریت بحران و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها، این مرکز به حالت آمادهباش درآمده و آماده دریافت پیامها و تماسهای شهروندان در خصوص آبگرفتگی و آب افتادگی احتمالی معابر میباشد.
نجیب خاطرنشان ساخت: در آماده باش قبلی یعنی روز 17 فروردین ماه 97، از ساعت 17 یعنی زمان آغاز بارشها، بیش از 500 تماس با مرکز از سوی شهروندان صورت گرفت که از این تعداد 189 مورد موضوعات مرتبط با بارندگی و آبگرفتگیها بود.
وی افزود: آب افتادگی در پیادهرو، سوارهرو، زیرگذر و روگذر و پل هوایی به تعداد 112 مورد، آب گرفتگی در کانال، جوی، کال و چاه به تعداد 38 مورد، درخواست رفع خطر، نشست خطرناک و نصب علائم هشداردهنده نیز 7 مورد بوده است.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری مشهد گفت: بیشترین درخواستها نیز به ترتیب از منطقه شش با 57 تماس، منطقه سه با 32 تماس، منطقه چهار با 28 تماس و منطقه دو با 17 تماس بوده است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با پیگیری به موقع درخواستهای شهروندان از سوی کارشناسان مرکز 137، این مرکز بتواند سهم مهمی در حل سریع مسائل و مشکلات شهروندان ایفا نماید.
احمد پورمفردی