رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و مشارکتهای شورای شهر مشهد بر لزوم استفاده از بانک اطلاعاتی 137 برای حل مسائل شهری از جمله رفع مشکل معابر پرتکرار آبگرفتگی در بارندگیها تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، احمد نوروزی در ادامه طرح «چهارشنبههای پاسخگویی»، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، 137، پاسخگوی مستقیم و تلفنی تماسها، درخواستها، انتقادات و پیشنهادات شهروندان بود.
وی در تشریح اهمیت کار مرکز 137 اظهار داشت: حضور مدیران و اعضای شورای شهر در مرکز 137 و پاسخگویی مستقیم آنها به درخواستهای مردمی از دو دیدگاه قابل ارزیابی و مهم است، یکی اینکه بخشی از شهروندان در این تماس، مسائل و مشکلات خود را مطرح میکنند و عضو شورا و مدیر مربوطه، با قرار گرفتن در جریان مشکل آن شهروند، آن را پیگیری و حل میکند.
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و مشارکتهای شورای شهر مشهد افزود: نکته مهم آنجاست که در این حضور و صحبت با شهروندان، مدیران و اعضای شورا، با مشکلات شهر آشنا میشوند و این مشکلات را از نزدیک حس میکنند و بالطبع درخواستهای مردمی را در تصمیمگیریهای آینده خود لحاظ خواهند کرد.
137، کانالی واحد برای دریافت مسائل و مشکلات شهروندان
نوروزی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در سطح جامعه، چه در سطح دولت و چه در سطح مجلس و شوراها، این است که بسیاری از افرادی که در مراکز تصمیمگیری قرار دارند آشنایی دقیقی با مسائل جامعه نداشته و مسائل مردم را به خوبی درک نمیکنند، نمیدانند کسی که به دنبال گرفتن یک پروانه ساختمانی است به چه مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند و ...، لذا عملا نمیتوانند راهکار مناسبی هم ارائه نمایند که ارتباطات مردمی میتواند این نقیصه را برطرف کند.
وی ادامه داد: 137 به دلیل اینکه یک شماره سه رقمی رند و کانال واحد برای دریافت مسائل و مشکلات شهروندان است لذا شهروندان نیز با این مرکز و شماره به خوبی ارتباط برقرار نمودهاند و مشکلات خود را برای پیگیری و حل با کارشناسان آن در میان میگذارند.
رفع نقاط پر تکرار آبگرفتگی معابر در بارندگیها بر اساس موارد اعلامی شهروندان به 137
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و مشارکتهای شورای شهر مشهد با اشاره به بارندگیهای اخیر و آماده باش مرکز 137 در این ایام، گفت: این مرکز به خوبی توانسته است از عهده دریافت پیامهای مردمی در مواقعی بحرانی و پیگیری برای رفع آنها برآید تا کمتر شاهد آبگرفتگی معابر در بارندگی اخیر باشیم.
نوروزی اذعان داشت: شهردار مشهد هم تاکید دارند باید براساس موارد اعلامی شهروندان، نقاطی از شهر و معابر که در بارندگیهای قبلی دچار آبگرفتگی شده است در بارندگیهای بعدی با اصلاحاتی که صورت می گیرد دچار آبگرفتگی و آب افتادگی نشود، یکی از منابع موثق برای پیدا کردن و رفع این نقاط، استناد به تماسهای مردمی با مرکز 137 و بانک اطلاعات این مرکز است.
137 تبدیل به یک مرکز کاملا حرفهای و بانک اطلاعات موثق مسائل شهری شده است
وی با تاکید بر اینکه مرکز 137 تبدیل به یک مرکز کاملا حرفهای و بانک اطلاعاتی موثق شبکه مسائل شهری شده است، ادامه داد: شهرداری میتواند با استفاده از این بانک اطلاعاتی که مشکلات و آدرسهای پرتکرار در آن طبقه بندی شده است، اقدام به حل مسائل ریز و درشت سطح مناطق و محلات نماید.
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و مشارکتهای شورای شهر مشهد بیان کرد: با تاکید معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، مقرر شده است، آن دسته از درخواستهای شهروندان که توسط کارشناسان واحد پیگیری 137 به حوزههای مربوطه در شهرداری ارجاع داده شده و در زمان تعیین شده، پاسخگویی نمیشود، به مسئول و مدیر بالاتر ارجاع شده و این روند تا حل مسئله شهروندان ادامه یابد تا پاسخ روشن در زمان مناسب به شهروندان ارائه شود.
احمد پورمفردی