با پیگیری کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد،137 در سال گذشته، تعداد 2348 مورد از 8510 درخواست شهروندی مرتبط با موضوع آسفالت به نتیجه رسید.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، 137 به عنوان درگاه ارتباطی میان شهروندان با مدیریت شهری تعریف شده که هر روزه تعداد زیادی از ساکنان و زائران شهر بهشت با گرفتن این شماره سه رقمی، مسائل شهری خود را برای پیگیری و رسیدن به نتیجه مطلوب در میان میگذارند.
یکی از موضوعات مرتبط و پرتماس این مرکز که رتبه پنجم درخواستهای مردمی در سال 97 را به خود اختصاص داده آسفالت و زیر موضوعهای آن است که 8 و 510 شهروند طی سال گذشته مسائل خود را در این خصوص با 137 در میان گذاشتهاند.
از این میان، 4 هزار و 850 درخواست شهروندی به لکه گیری و مرمت آسفالت، یک هزار و 987 تماس به انتقاد شهروند از عدم مرمت آسفالت شکافی و حفاریهای انجام شده در معابر توسط شهرداری یا شرکتهای خدماتی و 559 تماس نیز به درخواست روکش آسفالت معابر شهر اختصاص داشت.
بعد از دریافت این درخواستهای شهروندان توسط واحد دریافت مرکز 137، این موضوعات در دستور کار پیگیری از واحدهای مربوطه در شهرداریهای مناطق برای اجرا و رفع نقص قرار گرفت تا در نهایت پاسخگویی مناسب به شهروند صورت گیرد که ماحصل این کار، به نتیجه رسیدن 2 هزار و 348 درخواست مردمی با موضوع آسفالت در سال 97 بوده است.
شهروندان مناطق 2، 3 و 9 بیشترین درخواست را در حوزه آسفالت طی تماس با 137 در سال 97 به ثبت رساندند که با پیگیری این مرکز، بیشترین پیامهای به نتیجه رسیده آسفالت سال گذشته در مناطق 2 با 310 مورد، 7 با 269 مورد، 9 با 248 مورد، یک با 230 مورد و 8 با 202 مورد بوده است.
احمد پورمفردی