در سال 97 با ثبت 12 هزار و 517 تماس به موضوع رفت و روب و نظافت و زیر موضوعهای آن اختصاص داشت که هشت هزار و 456 مورد از این درخواستها با پیگیری 137، انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، براساس تحلیلهای آماری صورت گرفته، بیشترین درخواستهای شهروندان از مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، 137، در سال گذشته به موضوع رفت و روب و نظافت و زیر موضوعهای ده گانه آن اختصاص داشت به نحوی که 12 هزار و 517 تَن از شهروندان با شمارهگیری تلفن سه رقمی این مرکز، به بیان مسائل خود پرداختند.
در این میان، چهار هزار و 983 شهروند درخواست رفت و روب و نظافت و شست و شوی منظم معبر را داشته و سه هزار و 263 تَن نیز در تماس با 137 به مطرح ساختن مشکلاتی در خصوص لایروبی، نظافت، شست و شو یا سمپاشی جوی، کانال، کال و چاه پرداختند. پاکسازی زمین بایر یا ساختمان مخروبه از پسماند و نخاله و یا سمپاشی برای از بین بردن موش موجود در جویها نیز رتبه سوم درخواستهای مردمی را داشته که یک هزار و 197 تَن برای این زیر موضوع تماس گرفتهاند.
مناطق 3، 7 و 10 دارای بیشترین درخواستهای مردمی ۱۳۷ در موضوع رفت و روب و نظافت در میان مناطق شهرداری طی سال ۹۷ بودند که با پیگیری ۱۳۷ بخش عمده ای از این درخواست ها به نتیجه رسید.
احمد پورمفردی