مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد از لغو مجوز 76 دفتر پیشخوان شهرسازی متخلف طی یک ماه گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، مریم عرب احمدی در دومین روز از پاسخگویی مدیران حوزه شهرسازی شهرداری به سئوالات، پیشنهادات و انتقادات شهری شهروندان در مرکز 137، اظهار داشت: مردم در تماس با 137، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری با صرف زمان و هزینه کمتر و کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا و کاهش مراجعات به ابر سازمان شهرداری، میتوانند سئوالات خود را مطرح نموده و پاسخها و راهنمائیهای لازم را دریافت نمایند.
وی افزود: بیشتر شهروندان در تماس با 137، هدف اولشان، پیدا کردن یک گوش شنوا برای شنیدن حرفهایشان میباشد و در مراحل بعدی به دنبال حل مشکلشان هستند، لذا با حضور مدیران در مرکز 137 و برقراری ارتباط مستقیم با شهروندان، رضایت نسبی شهروندان ایجاد میشود چرا که 137 به خوبی نقش گوش شنوا و زبان گویای مدیریت شهری را ایفا مینماید.
عرب احمدی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته درباره هوشمندسازی فرآیندهای حوزه شهرسازی نیز گفت: ما در تلاش هستیم تا کلیه امور شهرسازی که مربوط به شهروندان است را، از صفر تا صد، به خوشان بسپاریم، در حال حاضر استعلام الکترونیکی، استعلام نقل و انتقال به جز مرحله بازدید که حتی آن هم کارشناس بازدیدش توسط شهروند و سیستمی صورت میگیرد، هویت شناسی مالک به صورت الکترونیکی انجام میشود.
وی ادامه داد: پاسخگویی امور مهندسین ناظر هم از دو هفته قبل کاملا به صورت الکترونیکی و غیرحضوری شده و دیگر نیازی به مراجعه شهروند در پروانه، عدم خلاف و پایانکار، برای کسر سهمیه نیست و فقط شهروند از طریق دفتر پیشخوان مربوطه باید پروندهاش را پیگیری نموده و تاریخ دریافت پایانکار یا پروانهاش را دریافت کند.
مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد در مورد دفاتر پیشخوان نیز گفت: از 325 دفتر پیشخوان شهرسازی، امکان ثبت درخواست جدیدِ 76 دفتر به علت تخلفات پی در پی، ماه گذشته بسته شده است و در ماه جاری تابلو آنها نیز جمعآوری خواهد شد. در حال حاضر با لغو مجوز این دفاتر متخلف، مشهد حدود 250 دفتر پیشخوان شهرسازی فعال دارد.
احمد پورمفردی