رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پاسخگویی به درخواست شهروندان مبنای ارتقای مدیران شهرداری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ محمدرضا حیدری در آیین رونمایی از فرآیندهای نوین مرکز ارتباطات مردمی شهرداری ۱۳۷ که در تالار شهر برگزار شد، با عنوان این مطلب خاطرنشان کرد: بین حق شهر و شهروندی تبیین درستی صورت نگرفته است در حالی که این رابطه دو طرفه است و شهروندان و شهرداری ها هر دو حق و حقوقاتی دارند.
وی ادامه داد: طی سال گذشته به طور متوسط هزینه هر شهروند در حوزه اداره شهر ۳۸۷ هزار تومان و در حوزه عمرانی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که باید دید در تامین آن شهروندان چه میزان مشارکت داشته اند؛ متاسفانه هنوز بسیاری از شهروندان تصور می کنند بودجه شهرداری ها از دولت تامین می شود.
حیدری با بیان اینکه سیستم عریض و طویل در شهرداری ها که بعضا غیرشفاف و غیرپاسخگو هستند دلیلی بر افزایش نارضایتی شهروندان است، تصریح کرد: به همین دلیل رونمایی از سامانه جدید ۱۳۷ اتفاق خوبی برای حل مشکل در این حوزه است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: شاخص ما برای ارتقای مدیران و معاونان نیز مبنای عملکردشان در این سامانه است.
وی افزود: در گذشته ۷۶۱ فرم در شهرداری مشهد وجود داشت که این رقم به ۱۴۵ فرم کاهش پیدا کرد؛ همچنین امضاهای یک فعالیت در شهرداری مشهد ۷۵ درصد کاهش یافته است.