عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شاهد افزایش سرعت و کیفیت پاسخگویی به درخواست های شهروندان با اجرای فرایندهای نوین مرکز ارتباطات مردمی 137 هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد حسین ودیعی در یک چهارشنبه پاسخگویی دیگر، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی 137، پاسخگویی مستقیم تماس های شهروندان بود، در این خصوص اظهار داشت: مرکز ارتباطات مردمی 137، کانالی مطمئن برای دیده و شنیده شدن شهروندان توسط مدیریت شهری است که سریع و راحت، سئوالات، درخواست ها، انتقادات و پیشنهادات مردمی، از طریق این مرکز، به حوزه های مختلف مدیریت شهری ارجاع داده می شود.
وی افزود: البته این مرکز با محدودیت هایی مواجه است که باید تقویت و پشتیبانی شود تا بتواند مسائل و پیشنهادات همه شهروندان مشتاق را دریافت نموده و در اسرع وقت پاسخگویی نماید.
70 درصد درخواست های شهروندان از 137 موضوعات شهری است
ودیعی با تاکید بر اینکه باید شهروندان از اثربخش بودن تماس های خود با این مرکز اطمینان حاصل نمایند، ادامه داد: خوشبختانه با رونمایی از فرآیندهای نوین مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری و اتصال سامانه سجا به گام، می توان امید داشت بعد از این، پاسخگویی به درخواست های شهروندان با سرعت و کیفیت بالاتر و بیشتری انجام شود که این مهم باعث افزایش رضایتمندی مردم از مدیریت شهری خواهد شد.
وی عنوان کرد: بیش از 70 درصد درخواست های شهروندان در تماس با 137، موضوع شهری و عمومی داشته و فقط چیزی در حدود 25 تا 30 درصد از تماس های مردمی، به پیگیری و طرح مسائل و مشکلات شخصی مربوط می شود که آماری بسیار قابل اتکا است.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: برخی از شهروندان در تماس با 137، به اجرای برخی از پروژه های شهری انتقاداتی وارد می کنند، لازم به ذکر است که ما نیز در مدیریت شهری برای اجرای طرح های توسعه شهری در محدوده یک خیابان، علاوه بر در نظر گرفتن منفعت عمومی شهر، به منافع و هزینه گروه ساکنان، کسبه و ... آن خیابان نیز توجه می کنیم و با این شرط، اگر منفعت بیشتر بود، سپس اقدام به اجرای آن پروژه می نماییم.
احمد پورمفردی