
شهرداری مشهد در سال 1375 به عنوان پیشرو سایر کلان شهرهای کشور اقدام به راه اندازی واحد ارتباط مردمی با شماره سه رقمی 120 نمود.
از سال 1380 این واحد پیرو برنامه توسعه سوم در ماده 136، بند یک ماده 137 قانون برنامه چهارم توسعه و برنامه پنجم، که تاکید ویژه ای بر واگذاری وظایف محلی به مدیران شهری شده است. با عنوان واحد پاسخ گویی و اطلاع رسانی 137 تغییر نام و ادامه فعالیت داد.
در خرداد ماه سال 1388 تبدیل ساختار واحد به مرکز ارتباطات مردمی 137صورت گرفت و این مرکز با رویکردی جدید فعالیت خود را آغاز نمود.
مطابق تحقیقات بعمل آمده و منتشر در پنجمین کنفرانس بین المللی مترو پلیس(1386) 137 بعنوان تنها تلفن مرکزی شهر در آسیای غرب اعلام گردید.
این مرکز در راستای رسیدن به شعار "شهروند مشارکت جو، شهرداری پاسخگو" همه روزه به طور میانگین پاسخگوی 1000 پیام شهروندی از طریق درگاه های ورودی می باشد. روند پیگیری های این مرکز نیز از دریافت،ارجاع و پیگیری و نهایتا پاسخگویی و بازخورد سنجی درخواست تبدیل شده است.
|